Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Lich King

2009.12.01

Újdonságok 

 

  • Új földrész válik elérthetővé Azeroth világában, Northrend.
  • Csata a Lich King ellen
  • http://m.blog.hu/ha/habibarpult/image/orsko/deathknight.jpg
  • Az összes képesség és foglalkozás szintje 375-ről 450-re növekszik azzal, hogy a játékosok által elérhető maximális szint 70-ről 80-ra nő.
  • Ostromok rombolható épületekkel és ostromgépekkel
  • Játszható hős kaszt (hero class): Halállovag (Death Knight) – Szentségtelen rúnaharcos a Szövetség avagy a Horda oldalán.
  • Több száz új felszerelési tárgy, küldetés és új insták, portya-insták.
  • Egy kültéri Battleground.
  • Kis mértékben felújított grafikus motor (shaderek, láng effektek, árnyékkezelés).
  • Két személyes hátasok.
  • Új fajok és szörnyek, például a Wendigo, a Taunka (a Taurenek rokonai), vagy a jég- és a vastörpék.

    Northrend

    Northrend egy félhold alakú kontinens Azeroth északi részén. A kontinens körülbelül feleakkora, mint Eastern Kingdoms, de méreteit tekintve Outlanddel nagyjából megegyezik. Habár Northrend hóval és jéggel borított tájairól ismeretes, a kontinensnek csak bizonyos részei lesznek fagyosak. Northrend 11 zónából áll, tartalmat 68-as szinttől biztosít a játékosok számára, de a kontinensre bármilyen szinten el lehet utazni. A Szövetség hajói Howling Fjord partjainál, és a Borean Tundra egy öblében kötnek ki, míg a Horda léghajói Borean Tundra egy hatalmas erődítményéhez és a Howling Fjord keleti partjához szállítják utasaikat.

    Northrend zónái 

  • Howling Fjord (68-72) ( A vrykulnak nevezett ősi, emberszerű faj legnagyobb, tajgás környezete)
  • Borean Tundra (68-72) (Tundrás terület a kontinens délnyugati részén. Hozzá tartozik Coldarra szigete is, ami az azúrkék sárkányok jelenlegi központja)
  • The Dragonblight (71-75) (A sárkányok temetője)
  • Grizzly Hills (73-75) (A helyi furbolgokkal és gazdag élővilággal teli fenyves erdőség)
  • Crystalsong Forest (74-76)  álló káprázatos erdőség, melynek egén magasan Dalaran nagyvárosa lebeg)
  • Zul'Drak (74-77) (A Drakkari jégtroll civilizáció világa)
  • Sholazar Basin (75-78) (Rendkívül buja dzsungel, a Titánok egyik gyöngyszeme)
  • The Storm Peaks (78-80) (A Titánok hófödte, titokzatos hegyei)
  • Icecrown Glacier (78-80) (Tömör jégvonulat által kivájt terület, ahol a Lich Király uralkodik. Élő itt nem lelhet nyugalmat)
    • Hrothgar's Landing (78-80) (A 3.2.0-ás javítással megnyílt új, tengeri vrykulok által ostromolt, sűrű köddel borított sziget a Jégkorona Gleccser északi pontján)
  • Wintergrasp (77-80) (Egy befagyott tó körül kialakult, tisztán PvP zóna)

Dalaran 

Dalaran városa, amelyet a Harmadik Háború alatt Archimonde démonúr lerombolt, a Burning Crusade-ben még újjáépítés alatt volt. A Wrath of The Lich King kiegészítőben az új kontinens fővárosa. Habár a megújult város a felszín felett lebeg, gyalog (teleportálással) és repülő hátassal egyaránt megközelíthető. A város - hasonlóan Shattrath Cityhez - menedékjogú zóna, vagyis a két szemben álló nagy frakció közötti nyílt PvP harc tiltott. Dalaran vezetője Rhonin (Rónin) aki továbbá Azeroth leghatalmasabb, ugyanakkor törvényesen működő semleges mágusegyesületnek, a Kirin Tornak is a főmágusa. A várost természetesen maga a Kirin Tor tartja fent, de található itt két további frakció is: A Silver Covenant (Ezüst Szövetség) és a Sunreavers ("Napszaggatók"). Az előbbi csak a Szövetség, utóbbi csak a Horda oldalon érhető el: Dalaranban a túlélő nemeselfek és az egykor Kael'thas által átalakult vérelfek elfogadták egymás jelenlétét és a területükre tévedő ellenséges játékost sem verik el, csak automatikusan kiteleportálják a bejárat elé.

Dalaran felett nem lehet repülő hátast használni (ez a légi fuvarozásra

 

Dalaran városa, amelyet a Harmadik Háború alatt Archimonde démonúr lerombolt, a Burning Crusade-ben még újjáépítés alatt volt. A Wrath of The Lich King kiegészítőben az új kontinens fővárosa. Habár a megújult város a felszín felett lebeg, gyalog (teleportálással) és repülő hátassal egyaránt megközelíthető. A város - hasonlóan Shattrath Cityhez - menedékjogú zóna, vagyis a két szemben álló nagy frakció közötti nyílt PvP harc tiltott. Dalaran vezetője Rhonin (Rónin) aki továbbá Azeroth leghatalmasabb, ugyanakkor törvényesen működő semleges

Ebben az epizódban jelenik meg a Death Knight (Halállovag), az első hős kaszt, amelynek bizonyos előfeltételek teljesülése esetén érhetőek el. Bármilyen fajú lehet, indításának feltétele, hogy a játékosnak legyen legalább egy 55. szintű karaktere a kiválasztott szerveren. Különleges képessége a rúnakovácsolás (Runeforging), amellyel a fegyvereit ruházhatja fel erős mágikus tulajdonságokkal.

  • A halállovag képességeinek típusai és tehetségfái közti különbség
    • Blood (Vér): A kétkezes fegyverforgatás és a DPS ága. A harc folyamán erőseket sebez, viszont lassan támad. Legnagyobb előnye ezen a téren, hogy a Halállovag képes lesz saját csapásaival elvesztett életerejét visszaszerezni illetve megnövelt összecsapás (parry) értékkel ruházza fel magát. Az erre specializált Halállovag közelharci képességeire és a Vér adta öngyógyulás fejlesztésére, gyors fejlődésre összpontosíthat.
    • Frost (Fagy): Northrend dermesztő világának erejét hordozza magán. A halállovagok a druidákhoz hasonlóan nem képesek az egykezes fegyver-pajzs kombinációra, helyette megnövelt aktív védelemmel, speciális fagyasztásaival támogathatja szövetségeseit. A mágusok kerüljék az ellenséges halállovagokkal való közelséget, mert ha a sötét lovag mannát használó ellenséget támad, kritikus csapásának ereje a hagyományosnál kétszer olyan erős. Az erre erősítő Halállovag a tankolásra koncentrál, de solozásra is rendkívüli, mert a Fagy alapú mágiái jelentősen megerősödnek és azok kritikus esélyeit is jócskán megnövelheti, nem is beszélve a mágiákkal szemben ellenállásokról.
    • Unholy (Szentségtelen): A sötét nekromancia ága. Képessé válik a Halál esszenciáját megidézni, halott humanoid lényekből, de akár játékosokból is kreálhat élőholt szolgát (ghoul) egy rövid időre, továbbá jól képes kihasználni az Élőholt Métely (Blight) erejét, így a beteg áldozatokat könnyebben kardélre hányhatja. A Szentségtelenségre fejlesztő Halállovag a PvP csaták mesterévé válhat, rendkívül hatékonyan befolyásolhatja a halált, ghoulja akár véglegesen is mellette maradhat, de ha nincs szüksége a testekre, fel is robbanthatja azokat, ezzel okozva sérüléseket a közeli élőknek. A kaszt több képességének visszatöltési időtartalmát csökkentheti, támogathatja csapattársait mágiaellenes pajzzsal és erőteljesebb árnyvarázslatokat ismerhet meg.

Fontos tudnivaló, hogy az eddigi tapasztalatok alapján mindhárom tehetségág jó DPS-re és tankolásra, ha a megfelelő kombinációt és felszerelést viseljük.

  • Rúnarendszer a csata alatt

A halállovag új, összetett de elsőre talán bonyolultnak is tűnő harcrendszerrel rendelkezik. Nem közönséges közelharci csapásaival tölti fel lassan erejét, mint a harcos/medvedruida vagy rendelkezik alapjáraton feltöltött energiacsíkkal, mint a zsivány. Eredendően képes fegyverébe rúnákat vésni, amelyek a kezdetben üres rúnaerő csík alatt találhatók és összesen 6 darab van belőlük: 2 vér, 2 fagy és 2 szentségtelen. A harc kezdete előtt ezekből a rúnákból egyet vagy többet kell felhasználni és a célponton kórságot okozva növelni a rúnaerőt (Runic Power). Minden egyes rúna kioltásával alap 10 rúnaerő szabadul ki, de ez persze növelhető tehetséggel. Mind a 3 tehetségágon található egy különleges, de lényegében azonos hatású képesség: Az adott tehetségágon található varázslat bizonyos eséllyel az által meghatározott rúnatípust átalakulhat Halál (Death) rúnává. Ez a rúna egyfajta bónusz, mert bár nem növeli meg a felhasználható rúnák számát, de bármelyik rúnaírást igénylő képesség számára felhasználható. A rúnaerő maximális pontja 100, ezt csak a Fagy tehetségágban lehet összesen 130-ra növelni, de a többi ág sem szenved hátrányt, mindhárom tehetségágnál található bizonyos képességek, amelyek sikeres találat esetén generálhatnak rúnaerőt.

  • A halállovag képes lesz egyedi csontvázlovat megidézni egy küldetés teljesítése után ugyanúgy, mint ahogy a Paladin (Templomos Lovag) vagy a Warlock (Boszorkánymester) is. A halállovag dögparipája a 60.szintű hátasok 100% sebességnövekedéssel rendelkezik és utóbbi két kaszttal szemben teljesen ingyen szerezhető meg. Mindkét klasszikus alapkontinensen az adott frakció által elértő összes alap WOW leszállóhely felhasználható, így a nekropoliszból máris kedvükre átrepülhetünk valamelyik általános régióba fejlődni. Természetesen Acherus marad a központ és az egyéni portálmágiával, a Halálkapuval egy szentségtelen rúna áráért a játékos visszatérhet tanítóihoz, javíthatja felszerelését, vásárolhat ételt-régenseket és persze frissen szerzett fegyverét is megbűvölheti a Rúnakohóban. Ráadásként az Outlandon megszerezhető normál repülőhátas helyett vásárolhat nekropoliszában egyedi döggriff madarat is, igaz az ára igen magas, cserébe az követi a játékos Riding skilljének fejlődését: Ha a halállovag kitanulja azt maximálisan, a élőholt csontmadár is nagyobb sebességre kapcsol. Jelenleg ez az első és egyetlen kaszt-specifikus repülő hátasállat.

A kedves Blizzard persze nem hagyta ki a 2008-as áprilisi tréfanapot sem, "lehetőséget" adtak a Bard (Bárd) hőskaszt megjelenésére, amely nem épkézláb fegyverekkel vagy mágiával, hanem speciális gitárjainak hangjával harcolt volna. Pengetésével "punk- és rock" sebzést okozhatott volna, de természetesen csak blöff volt. Érdekességképp: A Blizzard munkatársai valószínűleg ezzel tisztelegtek (vagy üzentek?) a Guitar Hero III készítőinek, akik a Blizzard saját zenekarának, a "Level 70 Elite Tauren Chieftain" banda "I Am Murloc" számát a saját játékukba is letölthetővé és eljátszhatóvá tették.

Fontos megjegyezni, hogy minden kasztnál megjelentek olyan tehetségek, amelyek bónusza a játékoson kívül csapatára vagy egész raid csapatára is hatással lehetnek továbbá módosítottak vagy akár teljesen eltöröltek gyenge-, alig használt- vagy éppen túl hatékony képességeket is. Ezzel a készítők taktikusabb és átgondoltabb harci rendszert építhetnek ki.

mágusegyesületnek, a Kirin Tornak is a főmágusa. A várost természetesen maga a Kirin Tor tartja fent, de található itt két további frakció is: A Silver Covenant (Ezüst Szövetség) és a Sunreavers ("Napszaggatók"). Az előbbi csak a Szövetség, utóbbi csak a Horda oldalon érhető el: Dalaranban a túlélő nemeselfek és az egykor Kael'thas által átalakult vérelfek elfogadták egymás jelenlétét és a területükre tévedő ellenséges játékost sem verik

i (ez a légi fuvarozásra is vonatkozik!), de a várost alkotó földdarab alatt, az Ibolya Fellegvár (The Violet Citadel) közvetlen közelébe és Krázus leszállópályáján (Krasus' Landing

Új insták 

A második kiegészítő természetesen új instákat és portya-instákat is tartogat.

  • Utgarde Keep: Az új, viking-barbár szerű emberfaj, a Vrykulok központi erődrendszere, amely a Howling Fjord (Üvöltő Fjord) területén épült fel. Két, 5 fős csapatra tervezett szárnyra tagolódik.
    • Utgarde Keep (Utgarde Erőd; 70-72) - Az Utgarde Erődben az Üvöltő Fjordon lakó vrykul harcosok központja, és kiképzőhelye, ugyanakkor a befogott vörös őssárkányokat is itt szelídítik. 3 főellenség (ebből az egyik egy párost takar), a legutolsó Ingvar, a Fosztogató (the Plunderer), aki a sárkánylovasok parancsnoka.
    • Utgarde Pinnacle (Utgarde Csúcs; 80) - A létesítmény egyik oldalából kiinduló terület az erőd tetejéig visz fel. Az itt található harcosok a Lich Király valódi szolgái, többségben élők, de sok az élőholt is. 4 főellenség található itt, a legutolsó Ymiron király, a vrykulok névleges uralkodója.
  • The Nexus: Maligosz (Malygos) és az általa vezetett kék sárkányrend hadjáratot indított a halandó mágusok ellen, mivel az Mágiahordozó őrülete őket találta felelősnek az évezredekkel ezelőtti Ősök Háborújának közepén árulóvá lett Halálszárny pusztításáért, bár az öreg mágusgyík nem áll kapcsolatba a Lich Királlyal és az Élőholt Csapással. A mágikus erődrendszer a Borean Tundra (Északi Tundra) északnyugati részén található havas Coldarra szigetén fekszik. Két ötfős normál instára és egy 10 vagy 25 fős portya-instára bontható a terület.
    • The Nexus (A Kapcsolat; 71-73) - A csodás varázserőd földalatti barlangja, ahol az azúrkék sárkányok és bérenc mágusvadászok járőröznek. A varázsvonalakból kinyerhető hatalmas energia megcsapolásával foglalkoznak. 4 főellenség található itt, a legutolsó Keristrasza sárkánynő, aki egykor az Alexstraszat, az Életadót és a vörös sárkányrendet szolgálta, de a kék sárkányok elfogták és a maguk oldalára állították.
    • The Occulus (Az Okkultság(?); 80) - Az erőd magasan elnyúló, kőkörökből és lebegő mágikus padozatoktól teli zsúfolt része, ahol tovább folyik a mágiával való kísérletezgetés. 4 főellenség található itt, a legutolsó (Ley-Guardian) Eregos Vonalvédelmező, aki a szétesett földdarabok tetején körözz, így ügyelve a kinyert mágiaesszenciák útjára.
    • Eye of Eternity (A Végtelenség Szeme; 80+) - A Nexus legmagasabb pontja, ahol maga a Mágia ura, Maligosz szárnyal, várva azokat, akik megmerik kérdőjelezni a varázslókkal szembeni "bölcs" elhatározását.
  • Azjol-Nerub: Azjol-Nerub az egykori Nerubiáni civilizáció központja volt, de a Második Háború végén a Lángoló Légió által megkínzott és újraformázott Ner'zhul ork boszorkánymester újjászületett a valódi Lich Királlyá, majd megostromoltatta ezt a birodalmat. A nerubian harcosok sokáig ellenálltak, de az sötét nekromanciával szemben már ők sem tehettek semmit, így végül saját halott bajtársaik pusztították el szeretett hazájukat. A földalatti világ két ötfős instát biztosítva a Dragonblight (Sárkánymétely) területén található meg.
    • Azjol-Nerub (72-74;) - A nerubián városszövetség bejárata, ahol a legtöbb harcosuk elesett az élőhalott veszedelem elleni háborúk során. A vereség után most újra visszatértek a kapuőrök, csak élőhalottként, és legyőzőjük, a Lich Király oldalán. 3 főellenség található itt, a legutolsó az egész civilizációt eláruló bukott király, Anub'arak.
    • Ahn'kahet, az Ősi Királyságok (the Old Kingdoms; 73-75) - Egy kiterjedt nerubián városszövetség romjai, ahol most az élőholt királyhoz hű kriptaszörnyek és vezéreik uralkodnak. 5 főellenség található itt, a legutolsó Herald Volazj arctalan szörnyeteg, akit vélhetőleg a Twilight's Hammer (Az Alkony kalapácsa) nevű titkos, az Ősistenek hatalomra kerülésén munkálkodó sötét szekta idézet meg.

Drakkari troll romok: A Lich Király felbukkanása előtt az egykori Drakkari troll civilizációt a primitív, barbár törzsek alkotta szövetség tartotta össze, de miután Northrend ura mindenre és mindenkire kiakarta terjeszteni hatalmát, ezek a jégtrollok sem menekülhettek meg förtelmes hadától, nem is beszélve arról, hogy társadalmuk káoszba süllyedt és a valaha magasztalt állatistenségeik többségét vagy elpusztították, vagy rabszolgaságba vettették, hogy belőlük szerzett erőket a végérvényesen elbukott birodalmuk védelmére használják fel. Két 5 fős instával rendelkeznek.

  • Drak'Tharon Keep (Drak'Tharoni Erőd; 74-76)- A Grizzly Hills (Grizzly Dombok) északnyugati vége, illetve a Zul'Drak déli széle közé beékelődött ősi kővárat Arthas szerezte meg a jégtrolloktól, mára a túlélők elkeseredett küzdelmet folytatnak a hatalmas végvárat uraló élőhalott testvérekkel,a Lich Király ügynökeivel és minden más behatolóval szemben. 4 főellenség található itt, a legutolsó Tharon'ja próféta, aki talán egykoron valóban egy troll volt, csak loaként újjászületve, kígyóistenség képében próbálta megmenteni népét.
  • Gun'Drak (76-78) - A Drakkari jégtrollok központja, Zul'Drak belsejében található épületegyüttes földalatti területe. Itt őrzik a jégtrollok igazi kultúrájának maradványait, ide sem az Élőholt Csapás, sem pedig a kalandozók nem léphetnek be büntetlenül. A trollok állatistenségeinek erejét összpontosítva próbálnak kitartani addig a napig, amíg újjá nem építhetik birodalmukat. 4 főellenség található itt, az utolsó Gal'darah, aki a leginkább tisztelt troll állat, a gyapjas orrszarvú megtestesüléseként, Akali prófétájaként küzd az utolsó jégtroll menedék fennmaradásáért.
  • Ulduar: A Storm Peaks (Viharcsúcsok) távoli, hóval lepett északi kiemelkedésén terül el az Azeroth planétát átformáló titánok három nagy városának egyik leghatalmasabbika, ahol korokkal ezelőtt alkották meg e világot majdan benépesítő fajainak őseit. Ez a mélyén a jégbe és sziklába vájt komplexumban található ugyanakkor egy ősistenség, Yogg-Saron elfeledett szörnyeteg testének és erejének börtöne, akit a titánok győztek le, és zártak el évezredekkel az sárkányrendek kialakulása előtt. Ám a Panteon távozása után viszont a félelmetes bestia újra kiterjesztette szellemét és megbabonázta a titánvárosban hátrahagyott őrség tagjait, köztük Lokent, aki a leghűségesebbik lett mind közül, és támogatva mesterét, a helyi vastörpéket (iron dwarf) és vasóriásokat (iron giant) is a bukott ősistenség karmai közé terelte, hogy a gólemhadaival és tűzelementálok ezreivel együtt meghódítsák a fagykontinenset. Azeroth fiatal fajai akkor szereztek erről tudomást, amikor a Explorer's League (Felfedezők Ligája) nevű szövetséges törpe szervezet vezetője, Bronzszakáll Brann (Bronzebeard) fel nem fedezte a várost és annak titkai után nem kezdett nyomozni. Két öt fős normál insta és egy 10 vagy 25 fős portya insta fedheti fel a letűnt teremtők munkáit.
    • Halls of Stone (A Kő Csarnoka; 77-79) - A titánváros egyik ágaként itt tárolják s elemzik a Titánok munkásságát, és talán itt alkották meg a földembereket (earthen), a törpék őseit is. 4 főellenség (ebből az egyik egy eseménysorozatként végbemenő támadóhullám), az utolsó Sjonnir, a Vasformáló (The Ironshaper) vas vrykul, aki a titánváros e szárnyának titkát vigyázza, és mint minden vas vrykul, ő mérhetetlenül megveti a húsból álló lényeket, tehát a fiatal fajok képviselőit.
    • Halls of Lightning (A Villám Csarnoka; 80) - A titánváros másik ágaként a vas vrykulok teremtőhelye. 4 főellenség található itt, a legutolsó pedig a Panteon árulója, Loken, aki mesterének ördögi tervét kiszolgálva alkot százával, ezrével fémtestű barbárokat.
    • Ulduar (80+) - A 3.1.0-ás javítócsomag által vált elérhetővé a központi titánnegyed, maga Ulduar. A bukott ősistenség itt gyűjti maga köré haderejének legjavát, hogy kívánalma szerint azonnal lángba borítsák a jégvilágot, és hogy a titánok által megformált ősnemzetségek leszármazottjain álljon bosszút. A hatalmas, a két oldalágnál is tündöklőbb, aranyló és titokzatos óriásváros számtalan veszélyt tartogat, amit Brann törpe kalandozó fedezett fel először, és vezetése alatt a Szövetség és a Horda egymással összefogva próbálják megmenteni a jövőt. 13 végső főellenség található itt, többségük a gonosz szörnyeteg által megbájolt, illúziókba kergetett, vagy a Panteonhoz hűséges titán, a legutolsó pedig természetesen maga a Yogg-Saron.
    • A játékosok a külön kondíciókkal elérhető nehéz mód (hard mode) alatt további egy, igen erős entitánst, Algalon, a Megfigyelő (the Observer) nevű elementálszerű éteri lény ellen is megküzdhetnek, aki mélyén a titánvárosban található meg, a Celestial Planetarium (Égi Planetárium) részén. Ez a különös, emberalkatú szellem a titánok utolsó hátramaradt őre, aki Loken halálát követően ébredt fel, és elkezdte elemezni Azeroth helyzetét. Arra a következtetésre jutott, hogy a súlyos fertőzöttség miatt (vélhetőleg a démoni inváziókat és az élőhalottak hadjáratát értve ez alatt) ki kell irtani minden életformát, majd újra kell alkotni az egész bolygót a legelejétől. Sokan ezt a főellenséget tartják a valódi utolsó főellenségnek Yogg-Saron helyett, a Blizzard által ráaggatott beceneve is erre utalhat: Algalon, a "Portyapusztító" (the Raid Destroyer). Szerverenként csak egyszerre egy helyen, egy óra alatt jelenik meg, és a harc folyamán más zárt portya-insta szerveren nem tűnhet fel.

Crusaders' Coliseum: A 3.1.0-ás javítócsomag másik fontos újításként bevezette az Argent Tournament, azaz az Ezüst Lovagi Torna világeseményt a Jégkorona Gleccser északi szélén kiépült táborban, az Argent Tournament Grounds (Ezüst Lovagi Tornapálya) új területén. A 3.2.0-ás javítócsomaggal a lovagi tornapálya közepén épült hatalmas létesítmény elkészült, majd megnyitotta kapuit a bátor kalandozók előtt, akik itt képezhetik ki magukat, és készülhetnek fel a Lich Király elleni végső ütközetre. Egy 5 fős instát, és két 10 vagy 25 fős portya-instát tartogat a Keresztesek Csarnoka.

  • Trial of the Champion (A Bajnok Próbája; 80) - Az első megmérettetés, ami a sok gyakorlás során bajnokká, majd kereszteskatonává lett kalandozók előtt áll. Itt mérhetik össze tudásukat az ellenséges oldal 3 választott bajnokával (méghozzá egyszerre), az Argent Crusade választott bajnokával, majd a halottaiból visszatért Sötét Lovaggal (Black Knight) szemben. Heroikus mód alatt Bajnoki pecsétek (Champion's Seal) is megszerezhetők a főellenségektől.
  • Trial of the Crusader ( A Keresztes Próbája; 80+) - A második megmérettetésként már inkább befogott szörnyetegek vagy bebörtönzött gonosztevők ellen kell megvívni az ellenséges oldalról kinevezett bajnokok mellett. 5 végső főellenség várja az elszánt harcosokat, legutolsóként pedig visszatér a bukott pókkirály, Anub'arak.
  • Trial of the Grand Crusader ( A Nagy Keresztes Próbája; 80+) - Az utóbbi, A Keresztes Próbája portya-insta nehéz módja, ahol a főellenségek még erősebbek, de persze még jobb felszereléseket jutalmazhatnak meg.
  • Caverns of Time: Culling of Stratholme (Az Idő Barlangja: Stratholme megtisztítása; 80) : A Tanaris sivatag mélyén kanyargó Idő Barlangjának negyedik, ötfős ágaként a Harmadik Háború újabb döntő eseményének korába repíti vissza a kalandozókat. Stratholme városa ekkor a Order of the Silver Hand (Az Ezüstkéz Lovagrend) központjaként tündökölt, de egyik fiatal tagjuk, az ekkor még hercegi rangú Arthas meggyőződése szerint a Lordaeron királyságát elárasztó Élőholt Csapás megfertőzte a várost mételyezett gabonabálák behozatalával, ezért minden lakosát el kell pusztítani, mielőtt azok átváltoznak élőhalott zombikká. Az ifjú templomos lovag tervét mentora, Fényhordozó Uther (the Lightbringer) és plátóivá lett szerelme, Büszkemocsár Jaina (Proudmoore) ellenezte, és végleg magára hagyták az őrület szélére sodródott lovagot. A World of Warcraftban viszont az időutazó kalandozók támogathatják őt tervei megvalósulásába, az élőholtak támadásának megfékezésében és a 4 főellenség, köztük a legvégső, a város belső szétzüllesztését, és pusztulását kiötlő Mal'Ganis démoni félelemúr legyőzésében. Az itt található időutazós normál instákkal ellentétben ide nem kell a Keepers of Time (Az Idő őrei) frakció kulcsa ahhoz, hogy a játékosok heroikus mód alatt is visszatérjenek a népirtás helyszínére.
  • The Violet Hold (Az Ibolya Börtön; 75-77): Dalaran fővárosának mágikus börtöne, amit Maligosz azúrkék sárkányaharcosai, és pribék varázslói vetek be, hogy a Nexus Háborút a Kirin Tor szívére is kiterjesszék. Az öt kalandozó a betolakodók által véletlenszerűen kiszabadított 2 börtönlakó legyőzetése után az ostromot vezető Cyanigosa kék sárkányhölggyel találhatják szembe magukkal.
  • Naxxramas (80+): Naxxramas egy ősi nerubiáni nekropoliszként (necropolis) szerepelt a Harmadik Háborúban, hogy erődként szolgálva sikeresen terjeszthessék el az Élőholt Mételyt (Blight) és főhadiszállásként az Élőholt Csapás seregét duzzasztotta. A nekropolisz felépítésében kulcsszerepet játszott a Cult of the Damned (Az Átkozott Kultusza) nevű sötét szekta, amelyet Kel'Thuzad, egy egykori dalarani főmágus alapított. A klasszikus alapjáték alatt Naxxramast a Járványföldek (Plaguelands) megtisztítására esküdött fanatikus Scarlet Crusade (Skarlát Kereszteshad), és a Szövetség, valamint a Horda támogatását is élvező Argent Dawn (Ezüst Hajnal) bajnokai megostromolták, ezért a megfertőzött földek keleti részéből Sárkánymételyre teleportáltatta a Lich Király, hogy az Élőholt Ostor előbástyájaként szolgáljon. Ez a 10 vagy 25 fős portya-insta 15 végső főellenséget tartogat, a legutolsó természetesen Kel'Thuzad főlích.
  • Chamber of Aspects: Obsidian Sanctum (Az Aspektusok Terme: Az Obszidián Szentély; 80+): A Sárkánymétely közepén kiemelkedő szent Wrymrest templom mélyén a kiválasztott 5 sárkányrend szentélyei kapnak helyett, ahol elsőként a fekete sárkányok portálja nyílt meg. A vulkanikus területen 3 homálysárkány főellenség és egy fekete sárkányúr, Sartharion, az Onix Védelmező (the Onyx Guardian) várja a kalandozók 10 avagy 25 főnyi portyáját.
  • Vault of Archavon (Archavon Tárnái; 80+): Northrend szívében található Wintergrasp ("Télfogás") zóna egy letűnt titánerődöt foglal magába, amelynek birtoklásáért vérre menő harc folyik a két oldal között. Amelyik oldal elfoglalja a régió legfelső területén kiterjedt hatalmas aranyló várat, a helyi raktáros mellett megnyílik az út minden szövetséges bajtársának ez a portya-insta is. A második kiegészítő alapból egy végső főellenséget rejtett el, Archavon, a Kőőrző (the Stone Watcher) nevű emberalkatú sziklaóriást, de a további két javítócsomag még kettővel, Emalon, a Viharőrző (the Storm Watcher) vasóriással (3.1.0-ás javítás), és Koralon, a Lángőrző (the Flame Watcher) tűzóriással (3.2.0-ás javítás) bővítette ki. Mindhárom főellenség a 10 vagy 25 fős portyák kasztbeli elosztásától függetlenül a megjelenése idejében kijött legjobb epikus PvE vagy PvP páncéltárgykészletekből szórhat el kettőt-hármat.
  • Icecrown Citadel (Jégkorona Kastély; 80++?): Ismeretlen megnyitási dátum, de mivel magának a Lich Királynak székhelye, vélhetőleg a kiegészítő legutoljára elérhető portya-instája lesz.

    Ezzel a kiegészítővel megszűntek az egyes frakciókhoz köthető insták kora. Van 4 jelentős frakció (The Wyrmrest Accord; The Argent Crusade; The Kirin Tor; Knights of the Ebon Blade), amelyek raktárosaiknál már barátságos hozzáállásnál megvásárolható saját köpenyük. Ha egy adott frakció köpenyét viseli a játékos egy 78-80. szintű, vagy heroikus nehézségű instában, a választott frakció számára gyűjti be az ellenséges mobok leölésével járó reputációs pontokat. Ezt a folyamatot Championing, azaz Bajnokká válásnak nevezik és egy egyszerű permanens hatás formájában jelzi a játékosnak (és mindenki másnak is), hogy mely hatalom kegyeiért száll harcba. Ha éppen nincs köpeny a játékoson vagy teljesen más köpenyt hord (klánköpeny, jutalomköpeny), akkor sem vész kárba a reputáció, mert a szövetséges Valiance Expedition, illetve a hordás Warsong Offensive nagy frakciókhoz vándorol.

    A játék készítői most kedveznek a kevesebb szabadidővel rendelkező játékosoknak is. Nem kell keményvonalas (hardcore) játékosnak lenni és fél klánnal portyázni egy helyen, lehetőséget adnak arra, hogy 10 fővel is nekivágjanak a kihívásokra vágyó játékosok. Cserébe gyengébb ellenségek és főnökök várhatók, akik csekélyebb választékkal, és közepesen erős lila tárgyakat szórhatnak, így a Burning Crusade alatt bevezetett normál és heroic (heroikus) nehézségi fokozat alapján írták újra a portyázást is. 10-fős portya.insta a normál, a valódi 25-fős az pedig heroikus.

    Fontos változás még, hogy a 80. szintű heroikus instákban és normál portya-instákban már nem Badge of Justice (Az Igazság Jelvénye) jutalomtárgyakat szerezhetnek a játékosok, hanem Emblem of Heroic, a Hősiesség Emblémáját, így nem gyűjthetnek össze jelvényeket a 70. szintű instákból. A heroikus portya-instákban pedig már Emblem of Valor, a Bátorság Emblémája szerezhető a legyőzött végső főellenségektől. A 3.1.0-ás javítócsomaggal, az Ulduar titánváros megjelenésével a normál portya során a Bátorság, míg a heroikus kalandban már egy új Emblem of Conquest, a Hódítás Emblémája jelent meg. A készítők vélhetőleg észrevették, hogy az ez követő javítócsomagok átláthatatlanná tehetik a tárgybeváltós rendszert, és így magát a felszerelések érzékeny erőegyensúlyát is, ezért a 3.2.0-ás javítással eltörölték a főellenségek által elszórt Hősiesség- és a Bátorság emblémáit, így a kiegészítő heroikus instái alatt már a Hódítás-, míg az újabb, a Emblem of Triumph, azaz a Diadal Emblémája a Keresztesek Csarnoka két portyáján kaparintható meg. Mivel a két korábbi embléma beváltására szakosodott kereskedők megmaradtak, mindkettőnél van mód átalakítani a megszerzett Hódítás emblémákat a kiválasztott régire, a Diadal emblémát pedig Hódításra, így a friss 80. szintűek is megszerezhetik az átkonvertálás nélkül amúgy elérhetetlenné váló korábbi epikus felszereléseket, nem is beszélve az első megvásárolható epikus csiszolatlan drágakövekről, amelyeket csak a legelső emblémákkal lehet kiváltani, és a képzett ékszerészekkel megmunkálni.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Celexa Online Prescriptions Elltima

(EllCync, 2019.10.16 21:16)

Order Viagra Without Prescription Baclofen France <a href=http://levitab.com>levitra online buying europe</a> Amoxicillin Tablets 100mg For Dogs Commander Viagra Ligne