Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Fegyverzet

2009.12.01

Fegyverzet

Egy karakter maximum két közelharci (melee) és egy távolsági (ranged) fegyvert használhat. A különböző kasztok alapvetően különböző típusú (weapon class) fegyvereket képesek használni. A karakter csak olyan típusú fegyvert képes használni, amit képzetten forgathat, de ha kasztja engedi, megtanulhatja más típusú fegyverek használatát is. Számos fegyveren van olyan varázslat (enchant), amely erősíti a karakter tulajdonságait, vagy valamilyen különleges képességet ad. Az újonnan megtanult fegyvertípust is ki kell tapasztalni a játékosnak és minden szintlépésnél növekszik az adott fegyvertípus maximális szintje. Minél magasabb a képzettsége, annál többet képes kihozni fegyveréből, elérheti a fegyver tényleges maximális sebzését, pontosabb találatokat és megnövelt esélyt a kritikus csapásokhoz. Ha a játékos nem visel semmiféle sebzésre alkalmas fegyvert, puszta öklével harcol, amit a program ökölfegyver kategóriába sorol.

Bizonyos kasztok képesek egyszerre két egykezes tárgyat is forgatni a harc során, ezt hívják dual wield, azaz "kettős forgatásnak". Ekkor a kiválasztott fegyver nem a "fő kézbe" (main hand, a játékban ez a jobb kéz) tartott másik fegyver helyére lép, hanem a szabadon hagyott "mellékkézbe" (off hand; a játékban ez a bal kéz) kerül. Ennek a passzív képességnek előnye a további sebzésokozás, és hogy a lefegyverezés (disarm) hatása alatt is a játékosnál marad legalább egy fegyvere, viszont a rendszer ezt az oldal legyengítette, így ebben a kézben forgatott kedvencünk eredeti sebzése feleződik (szerencsére bizonyos tehetségek csökkentik ennek a negatív hatásnak a mértékét).

Fegyvertípusok:

  • Közelharci (Melee)
    • Kard (Sword)
      • Egykezes (One-handed Sword)
      • Kétkezes (Two-handed Sword)
    • Tőr (Dagger)
    • Csatabárd (Axe)
      • Egykezes (One-handed Axe)
      • Kétkezes (Two-handed Axe)
    • Buzogány (Mace)
      • Egykezes (One-handed Mace)
      • Kétkezes (Two-handed Mace)
    • Bot (Staff)
    • Szálfegyver (Polearm)
    • Ökölfegyver (Fist Weapon)
  • Távolsági (Ranged)
    • Íj (Bow)
    • Puska (Gun)
    • Varázspálca (Wand)
    • Számszeríj (Crossbow)
    • Dobótőr (Throwing Dagger)
    • Szekerce (Throwing Axe)

Páncélzat [szerkesztés]

A karakter által viselt ruhadarabok, amellett hogy "védelmet" (armor) adnak, általában (a fegyverekhez hasonlóan) erősítik a karakter tulajdonságait vagy adnak valamilyen különleges képességet. Az anyagi minőség rendkívül fontos, ugyanis minél nagyobb védelmet ad, annál kevesebbet sebeznek a fizikai csapások.

A páncélzat egy-egy darabja anyaga szerint lehet:

  • Szövet (Cloth)
  • Bőr (Leather)
  • Lánc (Mail)
  • Lemez (Plate)

A karakterek kasztjuktól függően különböző páncélzatot hordhatnak. A papok, varázslók és a boszorkánymesterek kizárólag szövetpáncélt, a zsiványok és druidák legfeljebb bőrpáncélt viselhetnek. A vadászok és sámánok számára a legnehezebb hordható vért a bőr, 40. szinttől a láncvért. A harcosok és paplovagok 40. szintig láncvértet hordhatnak, onnantól lemezvértet is. A halállovagok kezdő szintjükből és szerepükből kifolyólag alapból képesek mindenféle páncélzattípust hordani. A készítők természetesen a tulajdonság- és egyéb statisztikai bónuszokat is a viselési lehetőségekre szabták, tehát érdemesebb a választott kaszt maximális lehetőségei szerint választani a jobb minőségű tárgyak esetén, és nem illik elhappolni a másik kaszt számára készült felszereléseket.

A páncélzat részei:

  • Sisak (Head)
  • Vállvért (Shoulders)
  • Köpeny (Back)
  • Mellvért, Testpáncél (Chest)
  • Karperec (Wrist)
  • Kesztyű (Hand)
  • Öv (Waist)
  • Lábszár (Legs)
  • Csizma (Feet)
  • Pajzs (Shield; a megfelelő kaszt által használható, mellékkézben tartható tárgy)

Védelmet nem biztosító felszereléstípusok:

  • Lepel (Tabard)
  • Ing (Shirt)
  • Nyakék (Neck)
  • Gyűrű (Finger): A gyűrűk minden esetben egyedi (unique) besorolással érhetők el, tehát az elérhető két gyűrűs ujjra húzott tárgy nem lehetnek megegyezőek egymással.
  • Bizsu (Trinket): A bizsuk igen változatosak lehetnek, egyszerű mágikus kövektől egészen a leghatalmasabb főellenségek testrészeikig bezárólag. A gyűrűkhöz hasonlóan minden esetben egyedi besorolásúak.
  • "Mellékkézben tartott tárgyak" (Held in Off hand): Minden kaszt számára elérhető, de főleg a kettős forgatásra képtelen kasztok számára előnyös. Ezek a tárgyak semmiféle sebzéssel és védelmi értékkel nem rendelkeznek, de adhatnak mágikus támadási/gyógyítási bónuszpontokat vagy egyéb statisztikai értékeket birtokosának. Néhány esetben még ilyen bónuszokkal sem szolgálnak, csak egyszerű dísztárgyak, mint a söröskorsó vagy a rózsacsokor.
  • Relikvia (Relic): Bizonyos kasztok által favorizált tárgyak (Druida: Bálványszobor (Idol); Sámán: Totem; Templomos Lovag: Kötet (Libram); Halállovag: Rúnapecsét (Sigil), amelyek minden esetben csak a kiválasztott kaszt számára érhetők el, azok varázslatait erősíthetik meg.
  • Távható (Ranged): Bizonyos kasztok használhatnak távolsági támadófegyvereket, amelyek a relikviák helyett érhetők el. Az íjak, számszeríjak és puskák -kevés, inkább minőségbeli különbségek miatt- természetesen muníciót (Ammo) is igényelnek, amelyeket a távható ablak melletti kis ablakba illeszthetők be.
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.